Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Kultury w Kuślinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.kuslin.naszgok.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-11-20

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-03-10

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Treści niedostępne

- na stronie są treści w formie graficznej bez opisu alternatywnego w formie tekstu,

- brak menu dla niepełnosprawnych,

- większość multimediów (zdjęcia i grafiki) umieszczonych na stronie nie jest stosownie opisana, umieszczane filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

- serwis nie jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących,

- brak utworzonych na stronie internetowej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej i uruchamianiu dostępnych na niej funkcji,

- niedostępność tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że: pochodzą z różnych źródeł, są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt. Posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji

– np. pliki udostępniane dla programistów, opisują schemat dokumentów, niektóre materiały graficzne (zdjęcia) nie mają w pełni dokładnych opisów. niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków,  niektóre elementy wchodzące w skład struktury strony są analizowane pod kątem możliwych usprawnień.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-10

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-30

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dawid Poprawa, gokkuslin@op.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 44 73 090. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu doi nformacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Leśnej 13.

Przed wejściem dostępny jest podjazd dla wózków inwalidzkich.

Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego.

Wejście na salę widowiskową jest przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze i toaleta dla niepełnosprawnych.

Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking.

W budynku nie ma windy.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W Gminnym Ośrodku Kultury nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

W budynku gównym, biuro GOK znajduje się na piętrze do którego prowadzą schody nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnością. Niestety zarówno koszty budowy windy, jak i struktura sali, nie pozwalają na zamontowanie odpowiednich pomocy do dostania się do pomieszczenia. Petenci z niepełnosprawnością są przyjmowani w oddzielnym pomieszczeniu na parterze. 

 

Inne informacje i oświadczenia

Dbamy o to, żeby osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami mogły brać udział w wielu działaniach proponowanych przez Gminny Ośrodek Kultury w Kuślinie, a podczas wydarzeń odbywających się w naszym budynku miały możliwość zajęcia dla siebie możliwie najbardziej komfortowego miejsca zarówno pod względem odbioru wydarzenia jak i pod względem potrzeb pokonywania ewentualnych barier. Wspieramy osoby potrzebujące osobistej asysty pracowników.

Planowana jest modernizacja strony internetowej pod kątem dostosowania do standardu WCAG 2.1. Tempo wprowadzania udogodnień zależeć będzie od posiadanych środków budżetowych oraz możliwości pozyskania dofinansowania zewnętrznego.  Planowane są szkolenia pracowników w przygotowywaniu dokumentów, galerii i filmów pod kątem WCAG 2.1.